Thursday, 8 December 2011

SALAH SATU ANGGOTA BADAN
CTODYHEARTY
2011
assalamualaikum..
at cnie cm bese la an,, mct nk update la pape yg patot,,
nk tao npe ak ltak gmbar kaky ak yg besar nieyh,, da la cutting byk lmak plak,,
btw ka bersyukur dengan anugerah allah s.w.t
da x la ak nk yg laen..
pernah  x korang semue terfikir yang kalao lah tuhan amek balek nikmat kaky?
takot x?
ak paling hargai lah anggota badan yg ak ade skunk nieyh..
da banyak yang ak lalui dalam hidop yg penuh ranjao dan liku nieyhhh,, 
nk kate ak da puas hidop?
blomm,,
normal la,, manusie uh paling susah nk mencapai tahap kepuasan dlam ape sahaja yg mereka lakukan..
dengan kaky yang telah menampung tubuh badan ku semenjak ak merah lagi,,, ak telah mengenal erti perjalanan hidup sebagai seorang manusia,,
ak da merase ape itu pahit,, manis,, payao bagai la,,
bagaimanapun,, semue kedukaan dan kemanisan hidup itu boleh menjadikan kite sebagai individu yang lbey matang dalam melayari bahtera hidup yang penuh dengan pancaroba,,aihhh
sentap plak ak nieyh
melalui kaky kte dapat berjalan,, berlari,, untok mencapai keperluan ataopon kehendak seseorang individu,,
bergantung,,sama ada niat di haty nya baik,, ataupun sebaliknye,,
keputusan terletak pada tangan masing2..
ak pon da hbes sekolah dan bakal melangkah ke alam yg lebey dewasa,,
ase mcm nk muntah je bile nk jadi besar nieyh,,
kowank sedar x?
bila da besar,, semue berubah,,, dari hujung rambot hingga hujung kaky,, x cye cube korang bace :_=,=
a)rambut:
-time kecik mak sikat kan,, mak sapu minyak rambut,, kadang uh,,, gunting rambot pon mak dye yg handle tao!
b)muka:
-time kcik.. mak sapukan bedak baby johnson,, wangi2 pegi tadika,,, then skola
c)badan:
-mak pagi mandikan kter,, oii,, ingat ckit pengorbanan ibu bapa [same la nan ak],, dowank yg basoh berak kencing kte tao!
-belikan kte baju,, ksot,, segala bagai r,,
makan bersuap,, compom sedap,,
al maklum lah,, air tangan ibu la katekan,, hehe
tape bile dah DEWASA :
a)rambot:
-nk rebonding? curly style?blond? boley..
duet sendiri keluar!
b)muka:
-make up nk up2 date cm korea saja,, boley,,
[blussher,, compact powder,,deodorant,,] duet sendrii!
c)badan:
-haha,, budak skunk nk hot,, kne la up2 date nan style budak MAJU an,, ha,, kunk kne boo nan kwan laky kalo x pkai supra,, POM tudong x pki pashmina x d level dengan Yuna,,
boley juga,, DUET SENDIRI
-HAHA,, makanan,,
he,, kebanyakan nye kene hidop bujang terutamanya bg mereka yg da masok kampus an,, hahaha
makan la korang MAGGI CUP tiap2 arie,, kesian,,
so faham x yg ak memang syang zaman kanak2 ak,, knpe la kte x kekal remaje sampai la ke nafas yg terakhir,,
he,, but dr sudut yg laen,, unik nye ciptaan makhluk kesayangan ALLAH S.W.T ni la,, kte dapat menikmati usia tue ,,
penoh dengan kedutan,,, bdan da x lentikk,, body da ilang la 6pax nye,,
haha,,
yg paling penting,,manusia haruslah bersyukur dengan segala kurniaan yg ade kayh,,,
jangan takbur dan saling nasihat-menasihati antare satu dengan yang lain,,
moge2 ape yang ka share nan kowank dpat memberi kte satu pedoman yang dapat kte guna pkai dalam kte menjalani hiduo kte sebagai seorang perantau..
ingat sayang..
dunia nieyh  kte punye R&R je tao,, tempat kte rehat dan rawat pe yang ade dalam dri nieyh..
prepare la untok menghadapi alam dunie yang kekal abadi,,
salam sayang..
yang buruk datangnye dari saya,, yang baek dtg nye dri ALLAH ,,
wassalam
...
by: CTODYHEARTY

No comments:

Post a Comment